Xelf: de integrale HR-tool

Hoe bereidt u uw organisatie voor op het werken van de toekomst?

Hoe kunt u met uw organisatie inspelen op veranderingen in zorg? Hoe zien functies er uit over tien jaar? Welke kennis, vaardigheden en opleidingen zijn er nodig? Omdat deze vragen bij veel zorgorganisaties spelen is Xelf ontwikkeld. Kennis van trends, functies en opleidingen zijn gebundeld in deze applicatie.

In deze korte animatie ziet u in één oogopslag wat Xelf biedt:

Xelf is in te zetten bij

  • Functies van de toekomst
  • Fusie
  • Reorganisatie
  • Zelfsturing
  • Kennis, vaardigheden, houding en gedrag
  • Opschonen functiehuis

Zelf aan de slag met Xelf

Wij zetten Xelf in voor het oplossen van uw organisatievraagstukken, maar u kunt ook zelf aan de slag met Xelf door uw functiegebouw te digitaliseren zodat u vervolgens flexibel kunt inspelen op in- en externe veranderingen. Daarvoor organiseren we de Basistraining Xelf.

Meer informatie?

Lees meer over Xelf en het werken in de toekomst op themapagina De Zorgorganisatie van de toekomst. Bent u geïnteresseerd in de mogelijkheden van Xelf? We bespreken graag uw HR-ontwikkelvraagstukken en geven een demonstratie van de mogelijkheden. Neem hiervoor contact op met adviseur Aryan van der Griendt of Ilse Dijkstra.

Sara gaat in de toekomst steeds meer zorg organiseren in plaats van hulp verlenen. Ze zal meer coachend werken, netwerken en coördineren. E-health vraagt meer ICT-kennis. Daarnaast heeft Sara meer verpleegkundige kennis nodig vanwege oudere cliënten met een zwaardere zorgvraag.

FWG Trendrapport 2017

'De zorg, ongelijk voor iedereen': over zorg die steeds meer maatwerk is. Zorg die steeds meer het 'unieke verhaal' van de cliënt centraal stelt. Over het vervagen van de grenzen van de sector 'gezondheidszorg', met mooie voorbeelden van nieuwe technologie en van de toekomst van werk.

Bestel uw exemplaar

HR on Demand

Tijdelijk ondersteuning nodig op HR gebied? Onze senior HR-professionals zijn direct beschikbaar om bij uw organisatie aan de slag te gaan. Of het nou gaat om strategische vraagstukken of de coördinatie van projecten, advies of aansturing van een team.

Meer informatie

Themabijeenkomst over impact van zelfsturing

Zelfsturende teams zijn populair in de zorg. Ze passen goed bij de transitie waarin de regie van de cliënt en de professie van de zorgverlener centraal staan. Zelfsturing of zelforganisatie als besturingsvorm geeft professionals meer regelcapaciteit om cliëntgerichter te kunnen werken.

Lees meer